Nemet mindennapok

Nemet mindennapok

Repülöter, repüles

2015. augusztus 31. - Irbisz

 

Realtiv sokat repülök munkam miatt Nemetorszagban, illetve repülhetnek, deaz utobbi idöben kezdek atszokni a vonatra- több nemet kollegam peldajat követve.

Elönyei: kiszamithatobb, kevesebb macera, kenyelmesebb (nagyobb hely, lehet akar aludni, dolgozni vegig, mert internet is van), olcsobb (ez csak a cegnek elöny :)), kisebb ökologiai labnyom. Illetve ez csak virtualisan igaz, mert attol hogy en vonattal megyek, a repülö meg jar. Ha eleg sokan tesznek igy, akkor lesz ebböl valos környezetterheles csökkenes jaratritkitasnak köszönhetöen. Sönke ennek a levezetesnek nem örült, ö meg ifju es igy könnyen lelkesedö környezetvedö letere ebbe jol beleelte magat. Engem az ökologiai labnyom igazabol kevesse erdekel a fentebbi okok miatt, de ezt nem mondtam neki, ne romboljam az illuziokat meg a gondolatait rolam, a magyarokrol.

3 hettel ezelött amikor hivatalos ügyben villamlatogatasan voltam otthon, csütörtök du. ez ismet fenyesen beigazolodott. A repterre mar 4-kor kiertem, mert a 30-32 fokos hösegben a repter sokkal kellemesebb tartozkodasi hely, es M. igy ert ra hogy kihozzon. Amivel nem szamoltam, nem 18:05-kor indult a gep, hanem 20:10-15 körül, es 4 ora varakozas meg ugy is sok hogy van laptop es internetezni is lehet … Dolgozhattam is volna eppenseggel, de aznap ugy is szabin voltam, a höseg miatt nem voltam motival (hanem enervalt), körülöttem a Szigetre menö laza fiatalok tömegei (csak par ilyen offocial emberke volt kivetelesen a budapesti jaraton!), igy szörföltem- kar hogy a ceges laptop pl. az Ebay-t es Vaterat is tiltja :-/

Miutan 19:30-ig semmi tajekoztatast nem kaptunk a Germanwings-töl, az egyik holland ficko elkezdett hangoskodni, akkor vegre mondtak uj repülöt kell keriteniük, es az 19:50-körül indul. Lett belöle tan 20:05 is, de mar a tajekoztatas is nyugtatolag hatott a kedelyekre :)

Viszont a 4 ora repteri varakozas gondoltam bele, ez megis mennyi elfecserelt idö, unalmas, annyira szetültem magam mar, hogy az utolso 15-20 percben mar fel-ala setalgattam, es nem az idegeskedes, hanem a mozgasigeny miatt.

Erdekes, es ez azert a nalunk joval tehetösebb holland-nemet vendegkörtöl meglepett, tan 10%-a az utasoknak valasztotta a SMART-tarifat, a többi beerte a Basic-el (volt persze par utas, aki az itteni legdragabb jegyet vette, de max 3-4 ember). Aztan belegondolva ezen nem lepödtem meg, ha privat megyek, en is basic-al mennek, raadasul a hollandok hirhedten takarekos emberek, es sok nemet is megnezi mire ad ki penzt.

A feketeleves meg a landolas utan jött: a ketoras keses zavart okozott az Eröben Ferihegyen, eleve landolas utan 10-15 perccel jött csak ertünk busz- ami vegkepp erthetetlen, utana ujabb 15 percet allt ugy mellettünk, hogy nem szalhattunk le, a türelmetlen es faradt utasok landolas utan igy összesen fel orat szenvedtek meg a gepen. Maig sem ertem mi a *****-ert volt olyan bonyolult az ügy, egy totel üres repteren gyorsan elszallitani az anelkül is nyügös utasokat. Na mindegy, ennel fontosabb dolgokat is sok helyen rosszabbul inteznek otthon, pont en minek lepödöm meg ezen, utolag magam sem ertem (biztos faradt voltam :)).

Hazafele ilyen anomaliak nem voltak, egy 30 perces keses legalabbis nem tekintek annak- ez hozzatartozik. No meg az ultrafos wizzair-el összevetve elhataroztam soha nem szidom a Germanwings-et.

Amit fajlalok meg, a nemeteknel a legtöbb repteren a fapados jaratokra is direkt folyoson lehet eljutni, legalabbis a belföldi Germanwings jaratok eseten nem tudom kellett-e akar egyszer is gyalogolnom, buszoznom  a gepig. Lehet hogy ezt az elmenyt a külföldre (föleg keletre) menöknek tartogatjak?? Ferihegyen meg az a primitiv folyosozas, hangarban allas, nem egy orszaimazs javito kep alakul ki senkiben.

A bejegyzés trackback címe:

https://nemetmindennapok.blog.hu/api/trackback/id/tr27748360

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása