Nemet mindennapok

Nemet mindennapok

Utolso nap

2016. január 08. - Irbisz

 

Dec. 18-an, a meg nem szabadsagon levö, es helyileg is itt lako kisszamu kollegaval az utolso munkanap alkalmabol amolyan allitolag itt szokasos karacsonyi reggelit (tizorait) tartottunk. 2 kollega jol bevasarolt, megteritettünk, minden jo kirakva, körbeültük az asztalt, es mindenki azt vett a svedasztalrol ami megtetszett- miközben szolt a Youtube-rol a karacsonyi zene. Jo masfel ora biztos volt ez a reggeli, es tekintve hogy kb. 11-ig tartott, alighanem mindenki letudta ezzel az ebedet is, en mindenesetre egesz biztosan :)

En elöször ettem Mett-et, ami nyers, daralt husnak nez ki, de mint megerdeklödtem, termeszetesen elökeszites es füszerezes is van, lenyegeben annyira tatarbeefsteak, hogy a boltban ilyen neven kaphato. A receptjere nem tertek ki, egyreszt mert engem sem erdekel, masreszt nem is tudom, a lenyeg az, hogy zsemlevel (Mettbrötchen) egesz finom, nem kell felni töle, meg ha nem is lett TOP 3-as hidegkajam.

Azt azert hozzatennem, a nem nemeteknek nagyon nem tetszett, volt aki meg sem kostolta, en viszont nem kimeltem.

 

Kivetelesen a nemet kollegak letszamban majdnem kitettek a letszam felet, negyen voltak, mig az „idegenek“ szokas szerint jo vegyesfelvagottat alkottak: 1-1 francia, kameruni, roman, orosz es magyar. Az utolso nap igen rövid volt, aznap kezdödött a költöztetes, 15 ora utan a melygarazst lezartak, szoval, meg a sztahanovistak is kenyszeritve voltak arra, hogy ha autoval jöttek, akkor vagy hazamenjenek, vagy keressenek a környeken parkolohelyet. Nalunk senki nem volt sztahanovista, en is leleptem ½ 2 körül, es nem az elsö voltam , de senki nem tervezte hogy marad 3-ig- de dolgoztuk is eleget iden.

 

A Mett-hez kapcsolodoan 2 sztori:

Meg valamikor nov. elejen, amikor Corneliussal OC-be jartunk rendszeresen, egyszer a boltban vacsorara ezt vett maganak, es en meg akkor azt hittem, ez sima daralt hus :). Helyesebben felmerült bennem hogy az, de tudni nem tudtam, es amilyen sporolos meg bizonyos dolgokban puritan/kemenyvonalas, kineztem belöle hogy a zsemle köze nyert daralt hus rak költsegcsökkentesi okokbol … Bar erre igazan nem szorul ra ami azt illeti. Valami paleos hülyesegre is gondoltam, de aztan ezt elvetettem, mivel evett feher pekarut- megkerdezni viszont nem akartam, nem akartam nagyon csodalkozni, vagy udvariaskodni, ha veletlenül megis ”egyszerü” daralt hus lett volna, amit vett.

A neten utanaeztem, mert mondtak hogy sokan Mettigel-kent eszik otthon, föleg gyerekeknek keszitik igy. Egy nem ilyen igenyes verziojat otthon elkeszitettem, a tüske nalam is sajt volt, a szemek es orr koktelparadicsom, viszont labakkal es mas reszletekkel nem törödtem, igy is segitett M. is. Az alapanyag bevasarlasakor jöttünk ra, hogy amikor a husospultnal kereste a Mett-et, miutan nem latott rakerdezett, es adtak a 200 g tatarbeefszteket- igy derült ki a kettö azonossaga.

Viszont otthon kiderült, a külföldiek nem csoda hogy nem nagyon kostoltak meg, a lanyok is csak megszemleltek, nem voltak hajlandok megkostolni, T. viszonta z elsö fintorgasok es finnyogasok utan evett belöle eleg szepen. Maskor viszont nem volt hajlando enni belöle, de a kinezete (es alighanem a nyershus-tudata), nem azert mert rossz volt. Ez be is bizonyosodott, 2 nap mulva kert reggelire szendvicset majkremmel, sonkaval, vajjal szalamival – en meg a zsemleanyagot a 2 felbe jol benyomtam, es az üreget ezzel töltöttem ki, erre jött a többi.

Izlett neki, de megkerdezte, ”Apa, ebbe tettel mettet?”- es bizony, ugyan teljesen jol alcaztam, nem lehetett latni, de ketteharapas utan latszott hogy van vagy felcentis retegben :D. Viszont nem vette a szivere, megette az egeszet, azt mondta nagyon finom.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://nemetmindennapok.blog.hu/api/trackback/id/tr858251954

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása