Nemet mindennapok

Nemet mindennapok

Automata

2015. szeptember 07. - Irbisz

 

Korabban mar emlitettem, az ebed milyen jo minösegben es bösegben, ehhez kepest milyen olcson all rendelkezesre (az hogy meg egeszseges is raadasul, mar csak bonusz).

Ami viszont nem tul jo, a sorbaallas, mert ugyan 11:30-14:00 között van nyitva, de az emberek többsege kb. 12:00-kor indul el enni, ilyenkor nem egyszer 15-20 meteres sorok kigyoznak mind a 3 sornal (a 4. Wok-sor mindig rövid, de oda en sem megyek :)), mire ezt vegigallja az ember, es vegigpakolja a talcajat, 20-25 perc könnyen eltelik. Ennek ellenere nincs tul nagy rugalmassag, majd minden nap ez a helyzet a penteket kiveve, amikor rengeteg nem helyben dolgozo ember mar otthon, home office-bol dolgozik. A kerdesre, miert megyünk mi is ennek ellenere töbnyire ekkor, a valasz egyszerü: mert ez az altalanos, megszoktuk, meg mar ehesek ilyenkorra az emberek :). Azert hogy ne egyedül egyek en is elmegyek nyilvan a többiekkel a legtöbbször, de ez bosszanto, nem csak avarakozas miatt, amit alapbol utalok, hanem mert en többnyire meg nem vagyok ehes, a 13:00 ora se lnne meg kesöi …

Ennel a napi sorban allasnal mar csak egy, de legalabb joval bosszantobb, es elvileg sokkal könnyebben megoldhato problema van. A penz feltöltese a belepökartyankra. A koncepcio remek, a belepökartyank chipje egyuttal fizetesre is alkalmas a kantinban, a kaveautomataknak, a kavehazban, 2, a kantinban elhelyezett automatanal lehet ra penzt feltölteni.

A problema az, hogy csak kp-t lehet rarakni, es az automatak nem mondhatok hibamentesnek. Sok bankjegyet nem foga el, vagy csak sokadik kiserletre, hasonlitva a pesti jegykezelö automatakra :-/

Sokszor latni embereket, akik probaljak a bankjegyet minden iranybol, egyenesitve, lassan, mindenfele modon berakni, vegül szomoruan feladjak, ha olyan lamerek voltak, hogy csak 1 db. bankjegyekkel alltak be ide. Ja, hogy tovabb tartson a procedura, a penzt mindig beszivja a gep, de utana ki is adja, anelkül hogy könyvelt volna.

Ma ebben sikerült rekordot felallitani: eleve a 2 közül csak egy müködött (bar 1-1 ember odaallt, latva a masiknal levö sort, de hamar rajöttek, ott miert nincs senki :)), es a szokottnal is tovabb tartott, mig elfogadott vegre 1-1 bankjegyet. Szeles mosollyal allt odebb, aki vegre megoldotta a prolemat (bar volt elöttem is egy ficko, akinek elsöre elfogadta az 5 eurosat). Ezt az emberket meg jkellett volna kernem, csinalja meg nekem is, 4 db.!!! 10 eurost hiaba probaltam meg barmely pozicioba elfogadtatni vele, semmi (legalabb 1 percen at forgattam es probaltam betenni öket :(). Vegül mergemben egy 50 eurost tettem be, na azt elsöre elfogadta, szinte beszippantotta! Azaz nem en raktam be rosszul a 10-eseket, a gep (valaely erzekelöje, szoftvere) egy nagy rakas fosch … Igy visszagondolva a 20 eurosokkal is kevesebb a baj, a 10-esek okozzak ezt a sok bosszankodast, benaskodast.

Amikor jo 30-35 perc mulva a kajat befejeztük, meg mindig allt ott jo 8-10 ember, a restanciat tovabbra sem sikerült ledolgozni, azaz masok is a gyakorlat teszi a mestert el alapjan probalkoztak, amennyiben akartak ebedelni valamit. Nevetseges egyebkent, honapok ota ez megy.

 

Ma ebedre iszonyu gazdag es finom paellat ettem. A safranyos rizzshez volt benne csirke (ezt igyekeztem eleve ki sem szedni), garnela, lazac, es kagylo (a latvany miatt hejastol :)), a tengeri herkentyükböl bösegesen fogyasztottam. Tettem hozza egy kis piritott krumplit is, annyira jol csinaljak, hogy ehhez is megerte.

A napi salatat krumplisalatabol, sok paradicsombol, magkeverekböl (tök,- es napraforgo volt a bazis benne) es hidegen sajtolt (extra?) szüz olivaolajbol allitottam össze, tetejere egy kis sajtot szortam. Önmagaban elment volna föetkezesnek, ugy megpakoltam a tanyert.

Desszertnek valami turokremes akarmit ettem, nem ismertem fel mi volt a turo alatt, a feliratra meg nem emlekszem.

Utolag visszagondolva, meg a varakozas es frusztralo penzfeltöltes ellenere böven megeri, olcso, böseges, fionm, valtozatos ebed- igazabol vacsora sem kellene, de azt hiszem sajnos csak nem fogom megallni hogy ne egyek valamit vacsorara. Ha viszont megallom a turos grützevel, akkor az meg rendben is lesz :)

A bejegyzés trackback címe:

https://nemetmindennapok.blog.hu/api/trackback/id/tr897767624

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása