Nemet mindennapok

Nemet mindennapok

Empatia

2015. július 01. - Irbisz

A napokban a villamoson munkabol hazafele epp gondolataimba melyedve bambultam, amikor valaki elkezdett mögöttem nagyon csunyan, hurutosan köhögni, de ugy, amit közepiskolas tornatanarom nem eegyszerüseggel csak ugy hivott „ ... na, ugat a halal kutyaja“.

Eleg tartosan csinalta, igy 8-10 masodperc utan elsö gondolatom az volt, igazan abbahagyhatna mar, 20 mp utan az, hogy epp eleg volt ebböl a 8 milliard TBC-bacilusbol.

Eleg rondan köhögött, mar többen neztek, felnöttek, fiatalok is. Volt egy felmegallonyi szünet, majd ujrakezdte, es ekkor jott szamomra a teljes döbbenet:

 A par sorral elöttem ülö eleg hangos 4 közepiskolas közül ekkor az egyik 16 körüli lany felallt (mar korabban is nezegetett hatra), öt követte a vele szemben ülö azsia srac, odamentek a köhögö illetöhöz (kesöbb lattam, 6o körüli vekony neni) es a lany megkerdezte töle, hogy jol van-e, tudnak-e segiteni es ha igen, akkor hogy. A valaszt nem teljesen ertettem, de nem is lenyeges.

 Elöszörre teljesen ledöbbentem ezen, aztan kisse elszegyelltem magam, hogy engem csak a zaj meg a milliardnyi szallo baci zavart, az hogy segitsek v. törödjek vele csak egy futo pillanatra merült fel bennem, de aztan jött az igazan elgondolkoztato felismeres.

Hoho, en ilyen vagyok, oke, nem lepett meg a jellegzetesen magyar reakciom, viszont otthon, föleg Bp-en ugyan mikor mennenek oda segiteni közepiskolasok ilyen esetben??

Meg sokszor a felnöttek sem, nem hiaba hogy a közönyösseg milyen szintre lepett, a földön fekvö embert is atlepik, ”biztos reszeg!” felkialtassal, mig vegre jön vegre valamilyen jotet lelek vagy irgalmas szamaritanus es nem hiv segitseget.

A fiatalok föleg nem mennenek oda (tisztelet a feher hollo szamba menö kiveteleknek), mert ugymond ez ciki, aki nem is erzi annak mert meg van benne empatia, segitokeszseg, az se tesz semmit, mert fel hogy a többiek ezert lenezik, beszolnak neki, kicsufoljak.

 

Utoirat. Azota voltam otthon es az ex-munkahelyn elmeseltem, egy kolleganö aki magat segitökesznek tartja (hozott peldat is, miert az :)), azt mondta, egy akarmilyen köhöges miatt ö se menne oda, mert mit is tudna tenni – na de epp erröl van szo Rozsa, ök ennek ellenere odamentek!

 Hogy ez mi miatt alakult ki azon lehet morfondirozni, van is rola velemenyem (a ”szocializmus” 40 eve es a vadkapitalizmus 15 esztendeje önmagaban jo, de nem elegendö magyarazat), de mindenesetre ezt sem artana atvenni a derek germanoktol.

A bejegyzés trackback címe:

https://nemetmindennapok.blog.hu/api/trackback/id/tr307588288

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása