Nemet mindennapok

Nemet mindennapok

Hamburg 2.

2016. február 10. - Irbisz

Eredmenyesnek tekinthetö 2 nap utan mentem haza a vonaton, ahol micsoda felhaborito dolog, ugyanugy mint idefele, nem volt az elsöosztalyon WiFi. Alighanem azert, mert ezek fülkes vagonok, mig ahol egy legter van, ott szokott lenni. Tanulsag, maskor ne fogadjam el a rendszer altal felkinalt helyjegyet, meg kell nezni a rendszerben hova szol, es szükseg ill. Lehetöseg eseten atfoglalni. Tegnap 5 elött keltem, 5:40-kor indultam el, es a megalloban derült ki, szombati menetrend van a karneval miatt, igy majd 12 percet kellett varnom … A vonatot ugyan böven elertem, de az atszallasnal ha nincs szerencsem, könnyen lehet hogy taxit kellett volna hivni, hogy elerjem az IC-t. A karneval a föpalyaudvaron is latszodott, mas hetfön abban az idöpontban jokora tömeg lett volna, most ezt nem lehetett elmondani, persze ha iskolak sem üzemelnek, ez annyira nem meglepetes (utolag kiderült, a rossz idö miatt lefujtak a hires felvonulast).

 http://www.jh-insider.de/uploads/images/Karneval-Du%CC%88ssseldorf(1).jpg

Hamburg HBf, majd 3 megallo S-Bahn, es kb. 4 perc gyaloglas utan megerkeztem, ahol a portan elmondtam kihez miert jöttem, majd felhivtam L.t, vigyen fel. Nekik meg egy elözö meeting tartott, de szerencsere több ottlevöt ismertem mar (a tavaly tavaszi treningsorozatrol), igy nem volt kellemetlen, komfortzonamon kivüli esemeny beesnem oda :).

A mi megbeszelesünk11 körül kezdödött, ahova idöközben M. kollegam is megerkezett, akinek ugyan semmi keresnivaloja nem volt itt, de ö a cegnel is uj, nemcsak a csoportunkban, igy az emberekkel, a folyamatokkal ismerkedni neki ez jo alkalom volt, es roppant proaktivan eljött ide is, mintegy bemelegitesnek a kedd-szerdai Hessen-i programjahoz.

Bemutatkozo kör, ki honnan merröl stb., ezt nekünk kellett reszletesebben, mert elsösorban minket nem ismertek, no meg nekünk volt eleg hosszu ahhoz a szakmai eletutja, hogy erdemes erröl többet beszelni (tekintely megalapozasanak mindenesetre jo alkalom volt, az oszt. vez. elismeröen a bolintott az egyebkent kb. 15 eve semmire nem hasznalt hegesztömernöki eurodiplomam hallatan :) )

http://www.sarralle.com/new/resources/images/certificates/l_EWE_IWE_AINHOA_ZURUTUZA-1.jpg

A celok, elerendök, keretek tisztazasa utan egy jo egyoras helyszini szemle volt, ahol rögtön megallapitottuk, a polcrendszer installalasa nem a layout szerinti. Az eleres reszben indokolt volt (szellöztetes, csövezetek hozzaferese), de merteke nem, a 2 meter helyett a jelen levö vezetök es lent dolgozo „vorarbeiter“ döntöttek, 1 meter is több mint eleg, es 2 komplett polcrendszert is 20 cm-el elhuzattak. Szerencsere a nagy betoncsavarok közül meg csak 2 volt lefurva es lefogatva, igy ez nem okozott nagy problemat, bar megallapitottak, meg jo hogy lejöttek, mielött mind a 40-50 nagy furatot lefurjak es lecsavarozzak :DD (mondjuk azt nem teljesen ertem, miert nem tettek meg ezt maguktol- hogy nem volt tervbe kontroll azt abbol gondoltam, hogy a targoncavedö akadalyokat mar mind a harmat lecsavaroztak …).

Ebed utan (erdekes, ide jo volt a kartyam) megneztük a jelenlegi szereldet s raktarat, hogy az atköltöztetes volumenjet lassuk.

Na itt aztan mintha idöutazason lettem volna, reg lattam ilyen rendetlen mühelyt :). Mint kesöbb M. mondta, amikor ö beszallitoauditokat vezetett az Alstom-nal, ilyen helyek azonnal kiestek a listan- amin nem is csodalkozom, kb. 11 eve en sem lattam ilyet (szem elött nem levö langvago, darabolo helysegben is 8 eve felszamoltuk az ilyen allapotokat :)).

http://www.el-diz.hu/photo/kft_muhely.JPG

Ennyire nem volt rossz a helyzet, de ehhez közelebb volt mint egy modern összeszerelö mühelyhez...

Az allapotokra ratett az, hogy 4-5 nagymeretü, aligfürdöruhas nöket abrazolo jokora plakatokat is lattunk vagy 4-et, amivel ugyan semmi bajunk nem volt mert szepek voltak, de a ceges elöirasok szerint ilyeneknek mar jo sok eve helye nincs az epületekben, M. is mondta, ilyet tan kezdö koraban latott joval több mint 10 eve.

Engem annyira nem lepett meg, elözö melohelyen meg a nagy termelesiranyito, beszerzö irodaban, ahol legalabb 4-5 hölgy is dolgozott, meg fürdöruha nelküli lanyokat abrazolo naptarak is voltak (mig egyszer a (nemet) igazgato eszre nem vette, mi van az oszlopok hatoldalan, es le nem vetette). Viszont ez is volt mar vagy 10 eve, igy tenyleg nem vartam ilyen plakatokat pont egy nemet nagyvarosban, meg akkor sem ha a St.Pauli negyed tömegközlekedve is kevesebb mint fel ora :)

A T. altal keszitett layoutrol kiderült, miutan visszamentünk az uj csarnokba, egy resze nagyon nem meretaranyos, ezeket lemeretettem.

Delutan meg megallapodtunk a feladatokban, a sorrendjükben, hataridözesben, eröforrasokban az üzleti oldalrol, a helyi szervezettöl illetve a központbol (ez lettem en), mit keszitenek elö a helyiek masnapra, hogy konkret elörehaladas is legyen vegre.

A hotelbe egyböl eltalaltam, a terkep sem kellett, hiaba volt jo km-re a HBf-tol. A kartyat hiaba raktam be az olvasoba, nem volt villainy, pedig mind a 4 lehetöseget kiprobaltam, igy vegül irany a recepcio. A török srac akit küldtek 3 mp. alatt megoldotta a problemat- olyan erösen kellett benyomni a kartyat az olvasoba, ahogy en nem probaltam, nem mertem. Igy sem jartam meg, de utana mar nem sajnaltam a kraftot, volt is villany.

Kipakolas utan irany a varos, a jokora tervezett setat a borzalmas erejü szel megakadalyozta, olyan erös es kelleemtlen volt a nem tul hideg 5-6 fokban, hogy sapkan at neha a fülem belefajdult. Mint este megtudtam, a karnevali felvonulas aznap Mainz-ban es Düsseldorfban is le lett mondva a viharveszely, viharos szel miatt, es az egyik kollega mondta, tegnap ez extrem erös szel volt, nem altalanos, nem mindennapi.

Szökökut ugyan most meg nem volt, Hold sem, de azert szep volt :)

A Rathaus-ig ennek ellenere lementem, az alsterpart fenyei szep voltak, szoval nem volt elveszett idö, de az Altstadt-ba mar igy nem volt kedvem elmenni, nem lett volna nagy elmeny. De alszom meg itt joparszor, megnezem a varos nevezetessegeit, es mar kedd du., hazafele egy plakaton lattam, hogy marc. 6-ig van a varosban Geiger kiallitas, azt valamikor meg akarom nezni.

http://www.hamburg.citysam.de/fotos-hamburg-0/hamburg/rathaus/nacht/rathaus-136.jpg

Visszaertem a szalloba, szendvicsvacsora (madarlatta otthoni), fürdes, majd nemi emailolvasgatas, hazai hirek atfutasa es hirek meghallgatasa, tevezgetes. Ezutan sajnos nem feküdtem le, pedig almos voltam, hanem megneztem egy, a hetvegen be nem fejezett akcioreszletet a Raid 2-böl. Sajnos a lejtön nincs megallas, jöttek mas rezletek, utana az egyböl is, valahogy Clint Eastwood 2 filmjeiböl is emlekezetes jelenetek felelevenitese, aztan meg warhammer 40k reszletek, Donnie Yen es tsai, a legvegen majd kb. 40 percben a Protector 2 attekerese

 The 15 Most Ridiculous Badasses From Warhammer 40K

Keddre maradt az elsö 2 pont reszletes kifejtese, a konszignacios raktar reszletes megadas tipusok, meretek szerint, belertve a szükseges mennyisegeket. Ezt L. irta flipchartra, en meg a füzetembe ( szerintem nem tul jo modon irta), meg vallaltam hogy majd beviszem öket excelbe v. ppt-be. A szükseges raklapfajta (fa, müanyag, ill. ezekböl peremes kivitel is ) es mennyiseg is definialva lett.

A ritkan hasznalt egyedi berendezesekre is hasonlo modon jartunk el, a konkret tarolasi helyre (polc es szint) keszült elöjavaslat, amit majd a lent dolgozok veglegesitenek, hogy ne csak logikuse s optimalis legyen az irodabol es a vorarbeiter szerint, hanem az ott dolgozok szakmai tapasztalata is benne legyen, elvegre ök fogjak hasznalni.

A nyitott pontok leginkabb ahhoz kapcsolodnak, hogy a központilag szabalyozott es tulbürokratizalt beszerzei folyamat mennyi idö alatt fut vegig (tajekoztato ajanlat bekerese, logisztika palyaztatasa, esetleg kutatasa, vegleges ajanlat es jovahagyas, beszerzes (es biztos kihagytam jonehany es tevekenysegi es/vagy jovahagyasi lepcsöt …)).

Eleg hosszadalmas volt az egesz, egy ebed meg közben es lassan mar indulhattam is, mert mar majdnem 14:30 volt.

A vonat esemenytelen volt, eltekintve attol, hogy a fentebb ecsetelt W-lan problema miatt kenytelen voltam a mobilomrol hasznalni az E-bayt, megfigyelt aukciok jartak le, a gepen meg udötullepes miatt be sem töltödtek az oldalak.

Ezutan beleneztem a melletem ülö köver nö filmjebe, akinek elötte elözekenyen megkerdeztem hogy segithetek-e, majd igenlö valasz utan udvariasan fel is tettem a böröndjet a csomagtartora (nem tudom egyedül hogy rakta volna fel, olyan tömege volt), a 6. erzekbe, olyan hatborzongato volt hang nelkül is az az 1-2 perc amit lattam, hogy az biztos, ez ki fog maradni az eletemböl a jövöben is. Sajnos tul elenk a fantaziam, neman abszolut semmi ijesztöt nem tartalmaro jelenetet a fantaziam ugy kipotolta, hogy 125x jobban megrazott, mint az elözö esti, nemelyik igencsak brutalis es veres akciojelenet…

A palyaudvaron aztan jo 10-12 percet vartam villamosra, mert alighanem valami idiota a villamossinre parkolt (falsch parken), emiatt kestek a nekem jo jaratok. Mivel csak 18:40 körül volt nem fogtam taxit, mert elvileg az irasos iranyelv szerint 21 ora utan lehet taxizni – bar akkor sem szolt senki ha elötte mentem azzal… Viszont a szabaly az szabaly, meg minek szorjam a ceg penzet feleslegesen ;)?

A bejegyzés trackback címe:

https://nemetmindennapok.blog.hu/api/trackback/id/tr48379636

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása